Ekonomi

E5000 raylarda! Bakan Varank: Cumhurbaşkanı Erdoğan ismini açıklayacak

TÜBİTAK Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü (RUTE) tarafından tasarımı, analizleri ve alt sistem imalatları tamamlanan E5000, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) şartlarına uygun olarak geliştirildi.

Çağdaş bir elektrikli ana hat lokomotifi olan E5000, yerli ve milli imkanlarla üretildi. E5000 elektrikli ana hat lokomotifi hem sınıfında hem de Türkiye’nin raylı sistemler serüveninde pek çok ‘En’ler ve ‘İlk’ler barındırıyor. E5000, ana hat lokomotifleri için yerel olarak tasarlanmış ilk araç gövdesine, ilk bojiye, ilk tren kontrol ve yönetim sistemine sahiptir. Ayrıca E5000, raylı araç uygulamaları için yerli olarak tasarlanmış en yüksek güçlü elektrik motoruna sahiptir. Raylı araç uygulamaları için yerli olarak tasarlanmış en yüksek güçlü cer konvertörü, cer trafosu ve yardımcı güç ünitesi de E5000’in kabiliyetleri arasında yer alıyor.

5 megavatlık E5000, Avrupa Birliği Birlikte Çalışabilirlik Teknik Şartnamesi (TSI) sertifikası ile dikkat çekiyor. Kargo ve yolcu taşıyabilen E5000, saatte 140 kilometre hıza sahip yeni nesil elektrikli ana hat lokomotifi olarak emsallerinden ayrılıyor.

BAKAN VARANK: TÜRKİYE DIŞ BAĞIMLILIKTAN KURTULACAK

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi E5000 ile ilgili CNN TÜRK’te şu detayları paylaştı:

Bugün gerçekten Türkiye için gurur verici bir gün yaşıyoruz. Ana hat lokomotifi Türkiye’de ilk defa üretildi. Bugün raylara konulacak ve isim verilecek. Bu projede Sanayi Bakanlığı olarak Ulaştırma Bakanlığı ile birlikte hareket ettik.

İlk kez böyle bir proje için boji sistemi tasarlandı. Yönetim sistemi ve kullanılan yazılımlar Türkiye’de ilk defa üretilmiştir. 140 km/s hıza ulaşacak.

İçinde kullanılan sistemler bu boyutta ilk kez kullanılan ekipmanlardır. Türkiye’yi dışa bağımlılıktan kurtaracak bir proje.

Türkiye’nin önümüzdeki 10 yılda elektrikli hat projesinden 500 adet satın alması gerekiyordu. Bunu almasaydık, alacaktık. 2 milyar Euro yurt dışına çıkmak yerine yurt içinde kalacak. Uluslararası sertifikaya sahip böyle bir ürün geliştirdiğinizde yurt dışına da satabilirsiniz.

‘ADIMIZ BAŞKANIMIZ TARAFINDAN AÇIKLANACAK’

Ondan önce de Türkiye’nin yerli ve milli elektrikli yolcu trenini geliştirdik. Şimdi sertifikasını almak üzere. Ama bu tür bir ana hattı geliştirdiğinizde yük ve insan taşıyabilecek. Bu da dünyanın çok değerli gördüğü karbon salınımını azaltma konusunda Türkiye’ye avantaj sağlıyor ve yurt dışına da yayılacak bir gelişme gösteriyor. Artık Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor. Kendi Lokomotif hattımızı göreceğiz. Başkanımız adını anons edecek, sürpriz.

Yurt dışından talepler var. Özel şirketler aynı zamanda tedarikçi konumundadır. Şimdiden yurt dışına pazarlamaya başladılar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu